تفاوت جان انسان‌ها از ضاحیه تا پاریس!

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی

با فاصله زمانی کمتر از ۴۸ ساعت دو انفجار مهیب و تروریستی در دو کشور جان نزدیک به ۲۰۰ نفر را گرفت ولی مهمتر از وقوع این انفجارها واکنش‌های کشورهای غربی به این دو حادثه بود.

 

وقوع انفجار تروریستی و مهیب در کشور لبنان که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۰۰ نفر شده بود هنوز تیتر یک رسانه های مختلف خبری بود که این بار قلب اروپا هم تحت تاثیر انفجارهای تروریستی قرار گرفت و در این حادثه نیز حدود ۳۵۰ نفر کشته و زخمی شدند.

ذکر این نکته که وقوع هر حادثه تروریستی در هر نقطه ای از جهان از سوی هر انسانی محکوم به شکست بوده و همواره مورد نکوهش قرار می گیرد ضروری است ولی نگاه کاملا متفاوت کشورهای غربی و حتی کشورهای منطقه به این دو رویداد تفاوت جان انسان ها را در کشورهای مختلف نشان می دهد.

وقوع این دو انفجار تروریستی در یک کشور آسیایی و یک کشور اروپایی و نحوه برخورد کشورهای آمریکایی و اروپایی این به دو مسئله بار دیگر نشان می دهد که حرکت در مسیر سیاست های هر کشوری مهمتر از دفاع از جان انسانهاست و به همین دلیل بار دیگر داستان دفاع از حقوق بشر کذایی مورد ادعای غربی ها اثبات می شود.

محکوم کردن اقدام تروریستی در پاریس از سوی تمامی سران کشورهای جهان و ابراز همدردی با مردم فرانسه از یک سو و بی تفاوتی شمار زیادی از سران کشورهای جهان در قبال رویداد تروریستی در کشور لبنان نشان دهنده سیاست های تبعیض آمیز جان انسانها به دلیل قرار گرفتن در شرایط مختلف جغرافیایی است.

امروز در حالی که حوادث تروریستی در کشور فرانسه در صدر اخبار رسانه های مختلف جهان قرار گرفته و این اقدام همچنان از سوی سران کشورها و سازمان های بین المللی محکوم می شود که در مراسم امسال حج هزاران حاجی در کشور عربستان به دلیل بی تدبیری مسئولان این کشور جان خود را از دست دادند ولی حتی یک صدم این فضای تبلیغاتی و رسانه ای برای این کشتار ایجاد نشد و این مهم بار دیگر سیاست های تبعیض آمیز غربی ها در منطقه را نمایان می کند.

چندین سال است که کشور سوریه تحت تاثیر فعالیت های همین گروه های تروریستی مورد حمایت غربی ها قرار گرفته و در طول این سالها هزاران و شاید هم صدها هزار نفر کشته شده اند ولی صدایی از کسی بلند نشده و هیچ نهاد بین المللی برای دفاع از این مردم که آنها هم حق حیات و زندگی دارند پا پیش نگذاشت.

جنایات تروریست های داعش در جریان حمله به سنجار و آواره شدن هزاران کرد ایزدی هم در سال ۲۰۱۴ از خاطر کسی نرفته است ولی نه جلسه فوق العاده ای در سطح بین المللی برای مقابله با این بحران برگزار شد و نه اینکه سران کشورهای غربی خود را به آب و آتش زدند تا برای مقابله با داعشی که خود ساخته و زائیده سرویس های جاسوسی غربی هاست، تلاش کنند.

جهان امروز در شرایطی با پدیده ای به نام داعش دست و پنجه نرم می کند که در طول سالهای گذشته همین گروهک های تروریستی ساخته و پرداخته دست سرویس های جاسوسی غربی ها جنایات مختلفی را در کشورهای اسلامی به ویژه خاورمیانه شکل داند و کسی به فکر برخورد با آنها نبود و حال که این فرزندهای خلف غربی ها دامان خودشان را گرفته است، همه به فکر راه چاره افتاده اند.









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: