سرکه و تاثیرات آن برزیبایی پوست

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی

سرکه و استفاده از آن در مواد آرایشی و نگهداری پوست قرنها است که استفاده می شود. سرکه مصارف زیادی دارد. از جمله کنترل جوش های سر سیاه، برطرف کننده پوست های پوسته پوسته شده کنترل کننده خشکی مفرط زمستانی و برطرف کننده فرسودگی و خستگی بدن و همچنین کمک موثری به عنوان شوینده مو و برای زدودن شوره سر می باشد.  

سرکه سیب

یکی از بهترین مواد زیبائی بخش پوست و مو می باشد. غیر از مصرف خارجی، اگر صبح ها قبل از مصرف صبحانه مقداری کم سرکه ی سیب را با کمی عسل در یک لیوان کوچک آب بریزید و بنوشید. اثر خوبی بر روی پوست و اندام خواهد داشت. اگر مقدار یک فنجان سرکه ی سیب را به آب وان اضافه کنید و در آن حمام کنید پس از مدتی ملاحظه خواهید کرد که پوستتان نرم و لطیف شده است. سرکه ی سیب برای موها نیز مفید می باشد. اگر کمی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و برای آبکشی موها استفاده کنید. موها بسیار شفاف خواهند شد. سرکه ی سیب در از بین بردن شوره ی سر بسیار مفید می باشد افرادی که با این مشکل روبرو هستند هنگام آبکشی موها کمی سرکه ی سیب به آب بیفزایید.

نگهداری پوست   

برای پوست باید از مخلوط سرکه و آب استفاده کرد. اندازه لازم محلول رقیق از یک قسمت سرکه و هشت قسمت آب تشکیل شده است. اگر از سرکه سفید استفاده می کنید. چند قطره روغن گل سرخ یا عطر آن را برای رایحه خوش بعد از شستشو اضافه کنید.

برای کسانی که دارای پوست چرب هستند یا پوست آنها دارای جوش های سرسیاه است سرکه به عنوان مایع شستشو کاملاً مفید است.

سرکه سیب برای نگهداری پوست و مو فوق العاده مفید است. چند قطره از آن را به هرگونه ماسک صورت چه برای پوست نرمال، چه چرب ­و ­چه خشک می تـوان اضافه نمود زیـرا باعث ترمیم لایه نرمــال محافظ پوست به نام اسید مانتل می شود.

دافع بوی بد

سرکه سیب ترشحات بدن مثل عرق را خنثی می کند. چنانچه از رقیق شده آن با آب  گلاب استفاده شود بسیار موثر است. برای خنثی کردن بوی عرق بدن خود کمی از رقیق شده سرکه سیب را قبل از پوشیدن لباس و قبل از خواب زیر بغل خود اسپری کنید. بوی سرکه بعد از 15 دقیقه برطرف می شود. مراقب باشید تا بوی سرکه به انگشتان شما نماند زیرا دیرتر از بین می رود.

دوش سرکه

سرکه یکی از قدیمی ترین تمیز کننده های بدن ارزان و مفید است. دوش سرکه سیب و یا سرکه سفید بسیار سودمند است. نصف فنجان از آن را  به نیم لیتر آب اضافه کرده و بدن را شستشو دهید. این شستشو نباید هر روز تکرار شد زیرا بدن به طور نرمال و طبیعی مواد چربی و اسیدی دارد.

تجدید انرژی

برای تجدید انرژی یک فنجان سرکه را داخل آب وان حمام نموده و در آن بدن را بشویید یا داخل یک فنجان، آب سرکه سیب ریخته و روی شانه ها، گردن، بازوها و پاهای خود اسپری کنید. حمام سرکه باعث نرمی پوست های زبر و پوسته پوسته می شود. اگر موهای شما شوره دارد همان میزان سرکه ذکر شده را برای شستشوی موها استفاده کنید. 

 

* بهترین راه برای بر طرف کردن بوی بد عرق









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: