مقایسه داوری فینال چمپیونز لیگ با لیگ خودمان!

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی

ساعاتی پیش بازی فینال چمپیونز لیگ 2015 اروپا با برتری 3-1 بارسلونا مقابل یوونتوس به پایان رسید، اما این بازی فارغ از نتیجه بدست آمده نکات بسیار آموزنده داوری داشت که طعنه معنی داری به حامیان و همکاران آقای فغانی، داور بازی نفت - تراکتور، میزد که میخواهیم به آن نکات بپردازیم.
1-ویدال بازیکن یوونتوس که با چند خطای سفت و سخت بازی را شروع کرده و داور بازی را مجبور به استفاده از کارت زرد کرده بود، دو بار دیگر در صحنه های درگیری بر علیه بازیکنان بارسا مرتکب خطاهای سختی گردید که بدون شک در دقیقه 20 بازی پس از ارتکاب خشونت بر علیه آلوز بازیکن بارسا چنانچه آقای فغانی و یا خسروی داور بازی بودند بایستی از بازی اخراج میگردید! البته ما در این صحنه کاملا توصیه کمیته داوران فیفا را به داوران، با چشمان خود دیدیم که چگونه یک داور وظیفه اش را که اجرای عدالت و در عین حال حفظ بازیکن در زمین است را اجرا کرد و با عدم خودنمایی داور در این بازی مهم، فینال چگونه زیبا و تماشاگرپسند دنبال شد، چیزی که اساسا فیفا و ارکان فوتبال جهان به دنبال آن است.
2-در صحنه گل دوم بارسا، لوییز سوارز زننده گل، از زمین بازی خارج و به پیست کنار زمین وارد و به شادی پرداخت(به همراه هم بازیهایش) این شادی گل حدود 1/5 دقیقه طول کشید و داور علیرغم اعتقاد جناب فغانی و حامیانش به اخطار در چنین صحنه هایی، نه تنها اخطاری به سوارز و هیچ بازیکنی از بارسا نشان نداد، بلکه هیچ تذکری هم نداد، چرا که داور بازی به درستی میدانست که ابزار بسیار مناسبتری به نام محاسبه وقت تلف شده در اختیار اوست که میتواند اعمال کند(و اعمال کرد)
3-نیمار در صحنه ای گلی را به ثمر رساند که ضربه سر وی پس از برخورد با دست خودش وارد دروازه یووه گردید و داور پس از اعلام داور کنار دروازه، رای خود را پس گرفت، در این صحنه بازیکنان بارسا به شدت به داور بازی اعتراض نمودند که داور بازی حاضر نگردید برای جبران خطای خودش به هیچ بازیکنی از بارسا اخطار دهد، و با مدیریت صحیح زیبایی بازی را از بین نبرد.
4-لوییز سوارز در ادامه بازی یک اخطار گرفت و در لحظات انتهایی بازی، در حالیکه تعویض میشد به آرامی هر چه تمامتر قدم زنان از بازی خارج شد ولی داور که میدانست ابزاری به نام محاسبه اوقات تلف شده دارد حاضر نشد با یک کارت دیگر سوارز را از بازی اخراج کند و زیبایی فینال را زایل کند!
حال با توجه به نکات یادآوری شده، خودتان قضاوت کنید اگر فغانی داور این بازی مهم بود آیا همانند اخطاری که برای یک شادی گل بسیار معمولی (که دقیقا یک دقیقه طول کشید) به تیموریان داد حاضر میشد به سوارز نیز اخطار دهد؟!(خروج از زمین بازی و شادی طولانی مدت) یا نه ترجیح میداد همانند داور این بازی وقت تلف شده محاسبه کند؟
آیا در هنگام خروج سوارز از زمین بازی وی را اخراج میکرد یا مدیریت میکرد و بازهم همانند داور وقت تلف شده محاسبه میکرد؟
آیا ویدال بازیکن یوونتوس را در دقیقه 20 بازی از زمین اخراج میکرد؟
چرا کمیته داوران ما در مورد این صحنه هایی که یکی یکی مثال زدیم از داوران اروپایی حمایت میکنند ولی در مورد تیم تراکتور و بازی یک داور با احساسات میلیونها هوادار بنا بر هوای نفس آن داور از تصمیمات سرتاسر غلطش دفاع تمام قد میکنند؟! آیا نباید چنین داوری با آن اشتباهات فاحش (و به زعم عده ای به عمد و به سود یک تیم دیگر) محرومیتی طولانی مدت را تجربه کند؟
آیا این همان سیاست یک بام و دو هوا نیست که کمیته داوران ما در پیش گرفته اند؟! قضاوت با شماست.









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: