نظر واقعی ابراهیم تاتلیسس درباره ایرانی‌ها چیست؟

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی

نظر واقعی ابراهیم تاتلیسس درباره ایرانی‌ها چیست؟

ابراهیم تاتلیسس
به اشتراک گذاشتن

نگین سرحدی: در اول ژانویه سال 1952 در شهر اورفا ترکیه به دنیا آمد. پدرش از نژاد عرب و مادرش کُرد بود. ابراهیم بزرگترین فرزند یک خانواده هفت نفری بود و کودکی‌اش با فقر و نداری سپری شد. در جوانی به همراه خانواده ی خود به شهر استانبول مهاجرت کرد و در آنجا به کارهای مختلفی از قبیل کارگری ساختمان و آهنگری پرداخت.

به گزارش موسیقی ایرانی، ابراهیم در استانبول با شخصی به نام « یلماز تاتلیسس » که موسیقیدان بود آشنا شد و به پیشنهاد وی کلمه‌ی ” سس” یعنی صدا را به نام خانوادگی اش که “تاتلی” به معنی شیرین بود، اضافه کرد . هنگام کار در یک ساختمان، سینماگری از شهر آدانا با شنیدن صدای آوازش او را به شرکت خود دعوت نمود و از تاتلیسس خواست که در گازینوی او ترانه بخواند. بدین ترتیب کم کم مسیر شهرت برایش هموار شد. در سال 1977 اولین آلبوم خود را با نام “Ayağında kondura”وارد بازار کرد که مثل بمب در دنیای موسیقی ترکیه صدا کرد و بعد از آن با آلبوم “Sebuha” و ترانه‌هایی به سبک محلی به محبوبیت خود افزود. پس از کسب شهرت در زمینه خوانندگی با پيشنهاد سينماگران تصميم گرفت وارد اين هنر نيز شود.

در دهه هشتاد ميلادي تقريبا در تمام اروپا و كشورهاي عرب و فارس زبان و مسلمان قسمت‌هاي ترك آسيا داراي ميليون‌ها طرفدار شد. يكي از دلايل اين شهرت همان فيلم‌هاي موزيكال بود كه باعث شد مردم نه به خاطر فيلم بلكه صداي جالبي كه داشت به طرف او كشيده شوند.

در دهه 80 میلادی فروش آلبوم‌های”Allah Allah” ،”Kara Zindan”،”İnsanlar” از مرز میلیون گذشت و در دهه 90 به اوج خود رسید .در سال 1998 آلبوم « At Gitsin » را روانه بازار نمود. قطعه به قطعه ترانه‌های این آلبوم سر زبانها افتاد. تاتلیسس در این آلبوم ترانه‌های بزرگان موسیقی پاپ ترکیه، « Odalarda Işıksızım » از کایاهان، « Erkekler » از سزن آکسو، و « Anam » از ییلدیز تیلبه را اجرا کرد. او با اجرای ترانه‌های « Bitanem »، « Günes doğmuyor » و«Ağlıyorum Kahrımdan » از چنگیز ایمرن یک استعداد موسیقیایی را به ترکیه معرفی کرد.

به مرور زمان با روي كار آمدن پاپ از محبوبيتش در ميان مردم تركيه كم شد .در آن زمان به خوانندگان اين سبك نام بابا داده شد كه اين صفت‌ها بر روي اسم آن‌ها باقي ماند. به ابراهيم تاتليسس هم لقب امپراطور دادند . بعدها با تالك شو Talk Show یا همان ايبو شو برنامه‌هاي تلويزيوني را ادامه داد. اين افكار كه او ترك نيست در زمان درگيري‌هاي دولت مركزي تركيه با تروريست‌ها يا آزادي‌خواهان كُرد باعث شد كه چندين شماره از صدر جدول هواداران نزول كند، اما با اين حال هنوز تنها ابراهيم تاتليسس تركيه بود و ترانه‌هاي توركو و آرابسك مي خواند و طرفداران خاص خود را داشت و دارد.

ابراهيم نه فقط به خاطر خوانندگی بلكه به خاطر هزاران كار ديگر تبديل به اسمبشورگ در تركيه شده است و در توريسم، مواد غذايي ، رستوران‌ها، شركت هوايي، فيلمسازي ،موزيك، كارگرداني و تهيه كنندگي به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

او که خواهان وارد شدن به عرصه ی سیاست بود ، اعلام کرد که در انتخابات سال 2011 از « حزب عدالت » Akp که حزب رئیس جمهور ترکیه یعنی رجب تایپ اردوغان می باشد، ثبت نام خواهد کرد که این موضوع مورد پسند حزب کردها یعنی bdp قرا نگرفت. ولی با این حال تاتلیسس در تصمیم خود قاطع بود و قرار بود که از حزب عدالت نامزد انتخاباتی شود که در تاریخ 13 مارس 2011 بعد از آنکه برنامه شوی « Ibo Show» را در کانال « Beyaz TV» اجرا کرد ، وقتی که می خواست به خانه اش برود هدف گلوله‌های کلاشینکف قرار گرفت به طوری که یکی از گلوله‌ها به مغزش اصابت کرد و با تلاش پزشکان بعد از 15 روز کما از مرگ حتمی نجات پیدا کرد. بعدها معلوم شد این ترو به دست گروه ppk و یکی از دشمنان دیرینه تاتلیسس که قبلا به جرم سوی قصد به جان او به زندان افتاده بود، صورت گرفته است.

ابراهیم که از علویان ترکیه است و ارادت خاصی به شیعیان و حضرت علی (ع) دارد، بارها در برنامه‌های تلویزیونی خود از بزرگان علوی دعوت به عمل آورده است. زندگی شخصی‌اش نیز پیچیدگی‌های فراوانی دارد که از آن جمله حضور زنان مختلف و ازدواج با چهار نفر از آنان است.

بر خلاف شایعاتی که پیرامون تنفر او از ایران و ایرانی‌ها وجود دارد، او در برنامه‌های مختلف ارادت خود را به ایرانی‌ها نشان داده است. به گفته‌ی خودش منشا شایعات از آنجاییست که روزی یک خانم خبرنگار ایرانی از او می‌پرسد که آیا شما ایرانی‌ها را دوست دارید؟ ابراهیم هم می گوید نه!بعد از چند لحظه مکث با حالت تمسخر ادامه می‌دهد که چرا چنین سوالاتی می پرسید؟! مگر من می‌توانم ایرانی‌ها را دوست نداشته باشم؟! که این مصاحبه تنها قسمت اولش پخش شده و ایرانی‌ها را دچار سوی تفاهم کرده است.

همچنین در جریان سفر رئیس جمهور دولت دهم به ترکیه در جمع ایرانی‌های حاضر در استودیو، از علاقه مندی خود برای نزدیک‌تر شدن رابطه ایران و ترکیه و حضور در ایران برای اجرای کنسرت گفت.حتی عنوان کرد که آنقدر تعداد علاقه مندانم در ایران زیاد است که فکر می‌کنم استادیوم ورزشی نیز برای جای دادنشان کافی نباشد و هر چه قدر ایرانی‌ها من را دوست دارند، عشق و ارادت من به آن‌ها دو برابر است.

ابراهیم تاتلیسس که بعد از جریان ترور، توانایی سابقش را برای خواندن از دست داده است، دوباره درصدد تهیه یک آلبوم است. گوکهان تپه، یکی از خوانندگان و نوازندگان نام آشنای ترکیه که ترانه زیبای “Beyaz”را برای آلبوم 2011 ابرو گوندش نوشته است، در یکی از مصاحبه‌هایش اعلام کرد که دو ترانه برای ابراهیم تاتلیسس نوشته اما متاسفانه صدای امپراطور دچار مشکل شده است.

 

نظر واقعی ابراهیم تاتلیسس درباره ایرانی‌ها چیست؟,ابراهیم تاتلیس - آپارات,ابراهیم تاتلیسس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد,دانلود گلچینی از آهنگهای شاد ابراهیم تاتلیس,دانلود آهنگ ابراهیم تاتلیس,جدیدترین عکس ابراهیم تاتلیس خواننده معروف به همراه پسرش,عکس زن ابراهیم تاتلیس - سایت سرگرمی فان کلوب,عروسی ابراهیم تاتلیس » سايت کوچولو - www.Kocholo.org,tatlises - ahmadi nejad سخنان ابراهیم تاتلیس در باره احمدی نژاد

 

 

  1. ابراهیم تاتلیسس
  2. ابراهیم تاتلیسس*، از خوانندگان مشهور ترانه‌های ترکی کشور ترکیه است. مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند. امپراتور لقب متداولی برای او است،, وی در شهر اورفا زاده شده است. پدر او عرب و مادر او کرد تبار بوده است . ویکی‌پدیا
  3. تولد: ۱ ژانویهٔ ۱۹۵۲ م. (سن ۶۳)، شانلی‌اورفه، ترکیه
  4. Tabi Tabi
    ۲۰۰۳ م.
    Tek Tek
    Acı Gerçekler
    ۱۹۸۰ م.
    Gelme İstemem
    Yalan
       
    Leylim Ley
    ۱۹۸۵ م.
    Mavi Mavi
    Anam
    ۱۹۹۸ م.
    At Gitsin
    Saçlarını Yol Getir
       
    Hepsi Geçer
    ۱۹۸۴ م.
    Yaşamak Bu Değil
    Aramam
    ۲۰۰۴ م.
    Aramam
    Haydi Söyle
    ۱۹۹۴ م.
    Haydi Söyle
    Vur Gitsin Beni
    ۱۹۹۱ م.
    Vur Gitsin Beni
    Sarhoş
    ۱۹۸۶ م.
    Gülüm Benim - Gülümse Biraz
    Mavi Mavi
    ۱۹۸۵ م.
    Mavi Mavi
    Yorgun
       
    Nasıl İsyan Etmem
    ۱۹۸۴ م.
    Yaşamak Bu Değil
    Mutlu Ol Yeter
    ۱۹۸۴ م.
    Mutlu Ol Yeter
    Bir Kulunu Çok Sevdim
    ۱۹۸۴ م.
    Mutlu Ol Yeter
    Yalnızım
    ۱۹۸۵ م.
    Mavi Mavi
    Hesabım Var
    ۱۹۹۰ م.
    Hesabım Var - Söylim mi?
    Seni Sana Bırakmam
    ۲۰۰۳ م.
    Tek Tek
    Benim Hayatım
    ۱۹۸۷ م.
    Allah Allah - Hülya
    Ayağında Kundura
    ۱۹۸۷ م.
    Allah Allah - Hülya
    Yıkılmışım Ben
    ۱۹۸۶ م.
    Gülüm Benim - Gülümse Biraz
    Tek Tek
    ۲۰۰۳ م.
    Tek Tek
    Allah Allah
    ۱۹۸۷ م.
    Allah Allah - Hülya
    Kal Benim İçin
    ۲۰۰۴ م.
    Aramam
    Tükendi Nakti Ömrüm
    ۱۹۹۱ م.
    Vur Gitsin Beni
    Yallah Şöför
    ۱۹۸۵ م.
    Mavi Mavi
    Bebegim
    ۲۰۰۱ م.
    Yetmez mi?
    Dom Dom Kurşunu
    ۱۹۸۷ م.
    Allah Allah - Hülya
    Bırakın Gitsin
    ۱۹۸۵ م.
    Mavi Mavi
    Canım Dediklerim
    ۱۹۸۷ م.
    Allah Allah - Hülya
    Rındamın
    ۲۰۰۴ م.
    Aramam
  5. الله الله (۱۹۸۷ م.)
    الله الله
    ۱۹۸۷ م.
    لبخندی بزن (۱۹۸۶ م.)
    لبخندی بزن
    ۱۹۸۶ م.
    گل من (۱۹۸۷ م.)
    گل من
    ۱۹۸۷ م.
    گناه (۱۹۸۳ م.)
    گناه
    ۱۹۸۳ م.
    رنج (۱۹۸۰ م.)
    رنج
    ۱۹۸۰ م

 

 

دانلود آهنگ جدید و شنیدنی از بهزاد پکس و آرمین Restive به نام دیگه فردایی نیست

http://dl2.radiojavan.info/files/radiojavan/dey/21/Behzad-Pax-Dige-Fardaei-Nist-(Ft-Armin-Restive).jpg

بهزاد پکس و آرمین Restive به نام دیگه فردایی نیست

 

http://www.radiojavan.info/pic/320.png

Behzad-Pax-Dige-Fardaei-Nist Ft-Armin-Restive

http://www.radiojavan.info/pic/128.png

Behzad-Pax-Dige-Fardaei-Nist Ft-Armin-Restive

 









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : Mostafa بازدید : 3626 تاریخ : دو شنبه 22 دی 1393برچسب:نظر واقعی ابراهیم تاتلیسس درباره ایرانی‌ها چیست؟,ابراهیم تاتلیس - آپارات,ابراهیم تاتلیسس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد,دانلود گلچینی از آهنگهای شاد ابراهیم تاتلیس,دانلود آهنگ ابراهیم تاتلیس,جدیدترین عکس ابراهیم تاتلیس خواننده معروف به همراه پسرش,عکس زن ابراهیم تاتلیس - سایت سرگرمی فان کلوب,عروسی ابراهیم تاتلیس » سايت کوچولو - www,Kocholo,org,tatlises - ahmadi nejad سخنان ابراهیم تاتلیس در باره احمدی نژاد,ابراهیم تاتلیسس ابراهیم تاتلیسس*، از خوانندگان مشهور ترانه‌های ترکی کشور ترکیه است, مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند, امپراتور لقب متداولی برای او است،, وی در شهر اورفا زاده شده است, پدر او عرب و مادر او کرد تبار بوده است , ویکی‌پدیا تولد: ۱ ژانویهٔ ۱۹۵۲ م, (سن ۶۳)، شانلی‌اورفه، ترکیه آلبوم‌ها: Kara Kız، Klasikleri، Ashab Gecesi، Dünü Bugünü، بیشتر فرزندان: ملک زبیده تاتلیسس آهنگ‌ها Tabi Tabi ۲۰۰۳ م, Tek Tek Acı Gerçekler ۱۹۸۰ م, Gelme İstemem Yalan Leylim Ley ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Anam ۱۹۹۸ م, At Gitsin Saçlarını Yol Getir Hepsi Geçer ۱۹۸۴ م, Yaşamak Bu Değil Aramam ۲۰۰۴ م, Aramam Haydi Söyle ۱۹۹۴ م, Haydi Söyle Vur Gitsin Beni ۱۹۹۱ م, Vur Gitsin Beni Sarhoş ۱۹۸۶ م, Gülüm Benim - Gülümse Biraz Mavi Mavi ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Yorgun Nasıl İsyan Etmem ۱۹۸۴ م, Yaşamak Bu Değil Mutlu Ol Yeter ۱۹۸۴ م, Mutlu Ol Yeter Bir Kulunu Çok Sevdim ۱۹۸۴ م, Mutlu Ol Yeter Yalnızım ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Hesabım Var ۱۹۹۰ م, Hesabım Var - Söylim mi? Seni Sana Bırakmam ۲۰۰۳ م, Tek Tek Benim Hayatım ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Ayağında Kundura ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Yıkılmışım Ben ۱۹۸۶ م, Gülüm Benim - Gülümse Biraz Tek Tek ۲۰۰۳ م, Tek Tek Allah Allah ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Kal Benim İçin ۲۰۰۴ م, Aramam Tükendi Nakti Ömrüm ۱۹۹۱ م, Vur Gitsin Beni Yallah Şöför ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Bebegim ۲۰۰۱ م, Yetmez mi? Dom Dom Kurşunu ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Bırakın Gitsin ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Canım Dediklerim ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Rındamın ۲۰۰۴ م, Aramam فیلم‌ها مشاهده 5 مورد + موارد دیگر الله الله (۱۹۸۷ م,) الله الله ۱۹۸۷ م, لبخندی بزن (۱۹۸۶ م,) لبخندی بزن ۱۹۸۶ م, گل من (۱۹۸۷ م,) گل من ۱۹۸۷ م, گناه (۱۹۸۳ م,) گناه ۱۹۸۳ م, رنج (۱۹۸۰ م,) رنج ۱۹۸۰ م,نظر واقعی ابراهیم تاتلیسس درباره ایرانی‌ها چیست؟,ابراهیم تاتلیس - آپارات,ابراهیم تاتلیسس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد,دانلود گلچینی از آهنگهای شاد ابراهیم تاتلیس,دانلود آهنگ ابراهیم تاتلیس,جدیدترین عکس ابراهیم تاتلیس خواننده معروف به همراه پسرش,عکس زن ابراهیم تاتلیس - سایت سرگرمی فان کلوب,عروسی ابراهیم تاتلیس » سايت کوچولو - www,Kocholo,org,tatlises - ahmadi nejad سخنان ابراهیم تاتلیس در باره احمدی نژاد,ابراهیم تاتلیسس ابراهیم تاتلیسس*، از خوانندگان مشهور ترانه‌های ترکی کشور ترکیه است, مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند, امپراتور لقب متداولی برای او است،, وی در شهر اورفا زاده شده است, پدر او عرب و مادر او کرد تبار بوده است , ویکی‌پدیا تولد: ۱ ژانویهٔ ۱۹۵۲ م, (سن ۶۳)، شانلی‌اورفه، ترکیه آلبوم‌ها: Kara Kız، Klasikleri، Ashab Gecesi، Dünü Bugünü، بیشتر فرزندان: ملک زبیده تاتلیسس آهنگ‌ها Tabi Tabi ۲۰۰۳ م, Tek Tek Acı Gerçekler ۱۹۸۰ م, Gelme İstemem Yalan Leylim Ley ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Anam ۱۹۹۸ م, At Gitsin Saçlarını Yol Getir Hepsi Geçer ۱۹۸۴ م, Yaşamak Bu Değil Aramam ۲۰۰۴ م, Aramam Haydi Söyle ۱۹۹۴ م, Haydi Söyle Vur Gitsin Beni ۱۹۹۱ م, Vur Gitsin Beni Sarhoş ۱۹۸۶ م, Gülüm Benim - Gülümse Biraz Mavi Mavi ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Yorgun Nasıl İsyan Etmem ۱۹۸۴ م, Yaşamak Bu Değil Mutlu Ol Yeter ۱۹۸۴ م, Mutlu Ol Yeter Bir Kulunu Çok Sevdim ۱۹۸۴ م, Mutlu Ol Yeter Yalnızım ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Hesabım Var ۱۹۹۰ م, Hesabım Var - Söylim mi? Seni Sana Bırakmam ۲۰۰۳ م, Tek Tek Benim Hayatım ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Ayağında Kundura ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Yıkılmışım Ben ۱۹۸۶ م, Gülüm Benim - Gülümse Biraz Tek Tek ۲۰۰۳ م, Tek Tek Allah Allah ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Kal Benim İçin ۲۰۰۴ م, Aramam Tükendi Nakti Ömrüm ۱۹۹۱ م, Vur Gitsin Beni Yallah Şöför ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Bebegim ۲۰۰۱ م, Yetmez mi? Dom Dom Kurşunu ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Bırakın Gitsin ۱۹۸۵ م, Mavi Mavi Canım Dediklerim ۱۹۸۷ م, Allah Allah - Hülya Rındamın ۲۰۰۴ م, Aramam فیلم‌ها مشاهده 5 مورد + موارد دیگر الله الله (۱۹۸۷ م,) الله الله ۱۹۸۷ م, لبخندی بزن (۱۹۸۶ م,) لبخندی بزن ۱۹۸۶ م, گل من (۱۹۸۷ م,) گل من ۱۹۸۷ م, گناه (۱۹۸۳ م,) گناه ۱۹۸۳ م, رنج (۱۹۸۰ م,) رنج ۱۹۸۰ م,